Geplaatst: 25 september 2015
Pricepin lanceert een gratis applicatie waarmee de gebruiker online aanbiedingen kan bijhouden en berichten krijgt als producten in prijs dalen.
Bijna elk consumenten-product wordt op den duur goedkoper. Het kost echter erg veel tijd en werk om dit zelf bij te houden. Met Pricepin kan de gebruiker een product vanuit vrijwel elke webshop volgen, waarna de actuele prijs van het product dagelijks wordt bijgehouden. De gebruiker krijgt een notificatie zodra de prijs verandert. Daarnaast kan de gebruiker in de wishlist het prijsverloop van producten volgen door middel van grafieken die iedere dag bijgewerkt worden.
Online retailers experimenteren constant met hun prijzen. "Iets wat opvalt is dat prijzen de ene week verhoogd worden om vervolgens de volgende week het product met korting aan te bieden. Uiteindelijk worden de meeste producten goedkoper. De weg die de prijs aflegt is echter geen constante daling." zegt Floris de Langen, Oprichter Pricepin.
Door meer inzicht te geven in de prijsveranderingen van online retailers wordt de gebruiker van Pricepin een slimmere shopper. De gebruiker loopt geen echte aanbiedingen of kortingen meer mis.
Pricepin is gratis voor consumenten en blijft dit in de toekomst ook. Het doel is om zoveel mogelijk gebruikers op het platform te krijgen. We ontwikkelen naast het consumenten-platform een online applicatie voor retailers, journalistiek, overheid en andere organisaties, waarbij de data van Pricepin gebruikt wordt voor prijs-, product- en marktonderzoek. "We onderzoeken de mogelijkheden om voorspellende uitspraken te doen over prijzen en producten," Martijn Houtman, CTO Pricepin.
Pricepin is er als browser toepassing en als app voor iOS en Android smartphones en tablets.
Zaterdag 26 september om 12.10 uur wordt Pricepin officieel gelanceerd op Startup Festival Uprise in Amsterdam.
Bron: ANP
Tweeten